Category: Greek Stock Market

Τι Πιστεύετε για Ικτίνο;

Εχθές, ένας αναγνώστης του Investorblog έστειλε ένα πολύ αναλυτικό και κατατοπιστικό μήνυμα σχετικά με τον κλάδο του μαρμάρου και τον Ικτίνο (ΙΚΤΙΝ), τη μόνη πλέον εισηγημένη μαρμαροβιομηχανία με έδρα την Ελλάδα. Το μήνυμά του παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς ο κλάδος βιώνει “χρυσή” εποχή και εμφανίζεται να έχει πολύ καλές προοπτικές. Αξίζει, λοιπόν, να συζητηθεί μεταξύ των επενδυτών αξίας. Διαβαστε περισσότερα

Επενδύοντας στη Λογιστική Αξία ή την Κερδοφορία;

του Δημήτρη Κουτσουμπού

Πριν από λίγες μέρες ο εξαιρετικός Στέφανος Κοτζαμάνης του Euro2day, συγκέντρωσε και κατέταξε (εδώ) τις εισηγμένες σύμφωνα με το δείκτη P/BV, που εκφράζει τη χρηματιστηριακή τους έκπτωση έναντι της λογιστικής αξίας. Ταυτόχρονα, στον ίδιο πίνακα παρουσίασε τα κέρδη και τα EBITDA του εξαμήνου. Το ερώτημα που γεννιέται για τον επενδυτή ίσως είναι το εξής: Που να εστιάζει περισσότερό; Στην “περιουσία” που ήδη διαθέτει μια επιχείρηση, ή στην τρέχουσα κερδοφορία και τα μερίσματα—δηλαδή τη νέα αξία που γεννιέται, ή στις προοπτικές ανάπτυξης και μελλοντικής κερδοφορίας—δηλαδή στην αξία που πρόκειται να γεννηθεί; Διαβαστε περισσότερα

ΕΥΑΘ: Γάργαρο Τρέχει το Νεράκι…

του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

Μέσα στον χαμό ανακοινώσεων αποτελεσμάτων εξαμήνου της Παρασκευής (κλασικό στοιχείο του Έλληνα να τα αφήνει όλα τελευταία στιγμή) υπήρξαν μερικές εταιρείες που ξεχώρισαν. Σε πιο ολοκληρωμένο επίπεδο, κατά την άποψή μου, αντικρίσαμε μια βελτιωμένη εικόνα αποτελεσμάτων από τις περισσότερες εισηγμένες, κάτι που ίσως αφήνει μια νότα αισιοδοξίας. Διαβαστε περισσότερα

Μετοχή Περσέα: Δίπλα στην Ιχθυοκαλλιέργεια…

Τα χρηματιστηριακά μέσα έχουν στρέψει τα φώτα τους στις ιχθυοκαλλιέργειες με αφορμή τη διαδικασία διάθεσης Νηρέα (ΝΗΡ) & Σελόντα (ΣΕΛΟ) σε νέα αφεντικά. Αντίθετα, ο μικρός Περσέας (ΠΕΡΣ), που σχετίζεται έμμεσα με τον κλάδο, προμηθεύοντάς τον ιχθυοτροφές, βρίσκεται στην αφάνεια και σε πολύ χαμηλή αποτίμηση. Όπως θα δούμε παρακάτω, το ότι είναι τόσο φθηνός, εξηγείται από κάποιους παράγοντες που δημιουργούν αβεβαιότητα και συνιστούν ρίσκο για τους επενδυτές. Όμως, η υποτίμηση φαίνεται υπερβολική και ίσως αποζημιώνει τον επενδυτή για αυτούς τους κινδύνους, καθιστώντας τον Περσέα μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική επιλογή στον ευρύτερο κλάδο της Ιχθυοκαλλιέργειας. Διαβαστε περισσότερα

Motor Oil: Συνεχίζει την καλή της πορεία

του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

Πρόσφατα, η Motor Oil ανακοίνωσε τα αποτελέσματα εξαμήνου τα οποία, κατά την άποψή μου, ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά με τη βοήθεια των παρακάτω διαγραμμάτων. Διαβαστε περισσότερα

Επένδυση: Και ποιοι οι “Σωστοί Κανόνες” τελικά;

του Δημήτρη Κουτσουμπού

Το τελευταίο διάστημα έχω επιδοθεί στη μελέτη διαφορετικών στρατηγικών στο Value Investing, με αποτέλεσμα συχνά να έχω δει να αναφέρονται απόψεις που ακυρώνουν τα όσα ήδη εφαρμόζω. Η αλήθεια είναι πως νιώθεις ένα μούδιασμα όταν διαβάζεις ένα μεγάλο επιτυχημένο επενδυτή να δηλώνει πως οφείλεις να κάνεις το ακριβώς αντίθετο από αυτό που ήδη κάνεις. Πως αυτό που κάνεις είναι ένα μεγάλο λάθος. Διαβάζοντας, όμως ακόμα περισσότερο, συναντάς και τον άλλο μεγάλο επενδυτή που σε επιβεβαιώνει πλήρως και που κινείται εκ διαμέτρου αντίθετα από τον προηγούμενο μεγάλο επενδυτή. Πως διαχειρίζεσαι όλη αυτή την αντικρουόμενη πληροφορία; Διαβαστε περισσότερα

Τι είδα στη Γενική Συνέλευση της Motor Oil…

του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

Στις 7/6/2017 η Μotor Oil Hellas (ΜΟΗ) πραγματοποίησε τη γενική συνέλευση των μετόχων της. Το παρακάτω άρθρο μου λοιπόν θα ξεφύγει από τα τετριμμένα και θα είναι λίγο διαφορετικό. Θα παρουσιάσω συνοπτικά τι είδα, τι άκουσα και τι πιστεύω για όσα ειπώθηκαν.

Το κλίμα από την αρχή ήταν πολύ θετικό και οι συζητήσεις αρκετά έντονες. Στις 12:30 ακριβώς, χωρίς καθυστερήσεις, με την παρουσίαση και έγκριση των θεμάτων προς συζήτηση. Η όλη διαδικασία διήρκησε έντεκα λεπτά, αλλά σε κάθε περίπτωση οι ενημερωμένοι μέτοχοι γνώριζαν τα περισσότερα μεγέθη και την πορεία της εταιρείας. Έγινε κατανοητό πως οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στο Διυλιστήριο αποδίδουν καρπούς με αποτέλεσμα τα κέρδη να διαμορφώνονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα τις χρήσεις 2015 (€ 201 εκατ.) και 2016 (€ 275 εκατ.) ενώ ταυτόχρονα μειώθηκε σταθερά ο καθαρός δανεισμός (από τα € 588 εκατ. στα τέλη του 2014 διαμορφώθηκε στα ιστορικά χαμηλά των € 169 εκατ. στα τέλη του 2016). Επίσης, στο άμεσα προσεχές διάστημα δεν προβλέπεται κάποια συντήρηση των μονάδων του Διυλιστηρίου, γεγονός που διευκολύνει την επίτευξη των απαιτούμενων στόχων. Διαβαστε περισσότερα