Μετοχή J&P Αβαξ: Πιεσμένο Ελατήριο;

ΑΒΑΞ: Ενα πιεσμένο ελατήριο;του Δημήτρη Κουτσουμπού

Επαναλαμβάνουμε συχνά πως η κατάσταση στη χώρα είναι επικίνδυνη. Τονίζουμε πως οι περισσότερες πρωτοκλασάτες μετοχές δεν είναι ιδιαίτερα φθηνές σε βαθμό που να έχουν ενσωματώσει στην τιμή τους κινδύνους, ιδιαίτερα της χώρας, . Έτσι, θα έχετε παρατηρήσει πως εστιάζουμε σε ποιοτικές μεσαίες και μικρότερες με εξαγωγικό προσανατολισμό, που συνήθως μετοχικά βρίσκονται απαξιωμένες, όντας μακριά από την προσοχή του επενδυτικού κοινού. Των Ελλήνων, γιατί το χρήμα έχει στερέψει, και των ξένων, γιατί λόγω μεγέθους και έλλειψης πληροφόρησης, τις αγνοούν Αν, λοιπόν, οι μικρές κερδοφόρες, εξωστρεφείς & ποιοτικές είναι στα αζήτητα, σκεφτείτε τι γίνεται σε κλάδους εσωστρεφείς με δυσμενέστερα οικονομικά αποτελέσματα και μεγάλη έκθεση στον κίνδυνο που ακούει στο όνομα “Ελλάδα”. Για να αντιληφθείτε το πόσο “άγριες” εκπτώσεις έχουμε στην χρηματιστηριακή τους αποτίμηση ας εξετάσουμε την μεγάλη κατασκευαστική J&P  Άβαξ (ΑΒΑΞ).

Προφιλ

Ο Άβακας είναι μια εκ των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας μαζί με τις Ελλάκτωρ (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) και ΓΕΚ-Τέρνα (ΓΕΚΤΕΡΝΑ). Σημαντικό μερίδιο στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου καταλαμβάνουν τα έργα παραχώρησης, αλλά και τα έργα του εξωτερικού, ενώ μέσω της Volterra (50%) συμμετέχει στις ΑΠΕ & την εμπορία ενέργειας. Τα τελευταία χρόνια, επηρεαζόμενη από την ύφεση στην οικονομία και την κατασκευαστική δραστηριότητα, δημοσιεύει ζημιογόνα αποτελέσματα και μειωμένο τζίρο.

Ο Κύκλος Εργασιών και η Κερδοφορία του Ομίλου J&P Αβαξ, τα προηγούμενα έτη (πηγή: ft.com)

Ο Κύκλος Εργασιών και η Κερδοφορία του Ομίλου J&P Αβαξ, τα προηγούμενα έτη (πηγή: ft.com)

Το 2015 η χρονιά έκλεισε με Πωλήσεις €500εκ. και ζημιές ύψους €31,4εκ., όμως το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους είχαμε αναστροφή και εμφάνιση μετά φόρων κερδών ύψους €20εκ. (€5εκ. προ φόρων – θετική φορολογική επίδραση). Η βελτίωση αποδίδεται στην πώληση της ζημιογόνου δραστηριότητας της θυγατρικής Αθηνά ΑΤΕ στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η αναστροφή συνιστά ένα πολύ ελπιδοφόρο γεγονός, που αν έχει συνέχεια αλλάζει άρδην τον κίνδυνο, τις προοπτικές και τη δίκαιη αποτίμηση του Ομίλου. Δεν είναι τυχαίο πως η μετοχή, έχει “πάρει την ανηφόρα” μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων

Η πορεία της μετοχής του Άβακα την τελευταία τριετία. (πηγή: ft.com)

Η πορεία της μετοχής του Άβακα την τελευταία τριετία. (πηγή: ft.com)

Αποτίμηση

Όπως γράφτηκε στον πρόλογο, τώρα θα αντιληφθείτε τι θα πει άγρια έκπτωση. Για το 2016, αν προβάλουμε τα μεγέθη του εξαμήνου, σαφώς προκύπτει κύκλος εργασιών ανώτερος των €500εκ., ενώ ας ελπίσουμε σε συνέχιση της κερδοφορίας, που ως πιο ευαίσθητο μέγεθος είναι δύσκολή η εκτίμησή του. Τα Ίδια Κεφάλαια ανέρχονται σε €203εκ. (€2,61/μετοχή), παρά το βαρύ καθαρό δανεισμό ύψους €523εκ. Ενώ, λοιπόν, η εσωτερική αξία της μετοχής υπολογίζεται σε 2,61€, στο Χρηματιστήριο Αθηνών ο τίτλος έκλεισε χθες στα 0,479€, δηλαδή 5,5 φορές χαμηλότερα από αυτή, δείχνοντας δείκτη P/BV: 0,18x. Ακόμα πιο εντυπωσιακός είναι ο δείκτης Χρηματιστηριακή Αξία/Πωλήσεις (P/Sales) που για τα μεγέθη του 2015 βρίσκεται στο 0,07! Οι δείκτες αυτοί δείχνουν, πως αν η κερδοφορία σταθεροποιηθεί στο μέλλον και η κατάσταση στη χώρα ομαλοποιηθεί, υπάρχουν περιθώρια για πολλαπλασιασμό της τιμής της μετοχής.

Ναι μεν αλλά

Πράγματι, δεν μπορεί κανείς να μη μαγνητιστεί από το υπό εξέλιξη turn around story, το σημαντικό ανεκτέλεστο των €2δις (το 32% στο εξωτερικό) και την εξόχως χαμηλή αποτίμηση. Πάραυτα, ακόμα και όταν αξίζει το risk/reward, τέτοιου τύπου μετοχικές επιλογές δεν παύουν να ενσωματώνουν σοβαρές προκλήσεις και παράγοντες ικανούς να φέρουν ζημιά στους μετόχους. Επομένως, καλό είναι να έχουμε κατά νου τα παρακάτω.

J&P ΑΒΑΞ - φωτογραφία

Country Risk

Θα πείτε πως αυτός ο παράγοντας αφορά κάθε ελληνική εισηγμένη. Δεν έχετε άδικο, ωστόσο ο κατασκευαστικός κλάδος είναι ιδιαίτερα εξαρτώμενος από το δημόσιο χρήμα, άρα φαντάζεστε πως οι οικονομικοί και πολιτικοί κίνδυνοι σε μια ασταθή χώρα είναι πιο καθοριστικοί εδώ. Φυσικά, αυτό κανείς μπορείς να το δει και από την ανάποδη. Συχνά, ό,τι μπορεί να πάει πολύ άσχημα, μπορεί να πάει και ανέλπιστα καλά.

Υψηλός Δανεισμός & Υποχρεώσεις

Οι συνολικές υποχρεώσεις του Ομίλου ξεπερνούν το €1δις, ενώ ο δανεισμός τα €500εκ. Τα νούμερα αυτά είναι αρκετά υψηλά σε σχέση με τα ίδια κεφάλαια, αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό των ζημιογόνων χρήσεων των τελευταίων ετών. Είναι μια πραγματικότητα που αφορά ολόκληρο τον ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο και δείχνει την επιτακτικότητα βελτίωσης της οικονομίας και της κατασκευαστικής δραστηριότητας. Και οι πιο εμβληματικοί όμιλοι δεν αντέχουν για πάντα τις ζημιές. Ο υψηλός δανεισμός είναι παράγοντας ρίσκου, δείχνει τις μειωμένες αντοχές στο ενδεχόμενο συνέχισης της ύφεσης και προσθέτει χρηματοοικονομικό κόστος που επηρεάζει την κάτω γραμμή των αποτελεσμάτων (κερδοφορία). Παρήγορο είναι πως το μεγαλύτερο μέρος του δανεισμού είναι μακροπρόθεσμο, χωρίς σημαντικές λήξεις να βρίσκονται κοντά.

ΑΜΚ

Καλά κάνετε που ανησυχείτε αντικρίζοντας αυτόν εδώ τον όρο, αλλά μη πανικοβάλλεστε απαραίτητα, μόνο και μόνο επειδή οι ΑΜΚ και το dilution μηδένισαν τις τράπεζες. Από την Εξαμηνιαία Οικονομική Εκθεση προκύπτει πως “βάσει των όρων του Ομολογιακού Δανείου, υφίσταται η υποχρέωση της Εταιρείας για Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους τουλάχιστον €20εκ.”. Αν κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα, μετριάζει, αλλά δεν ακυρώνει την υποτίμηση της μετοχής. Σίγουρα, πάντως, οι όροι μιας τέτοιας εξέλιξης (π.χ. ύψος, τιμή ΑΜΚ), θα κρίνουν το μέγεθος της επίπτωσης.

Διατηρησιμότητα Κερδοφορίας

Όταν μετά από χρόνια ζημιών συναντάται ένα κερδοφόρο εξάμηνο, αυτό δεν είναι λίγο. Αλλά όταν ακόμα τα περιθώρια κερδοφορίας είναι μικρά, δεν είναι εξασφαλισμένη η καλή συνέχεια. Συναρτάται σε έντονο βαθμό με το Country Risk, που μιλήσαμε παραπάνω, ενώ θα έλεγα πως είναι και το σημείο κλειδί, που θα κρίνει την επιτυχία της επένδυσης στη μετοχή της ΑΒΑΞ. “Σκούρα τα πράγματα” αν γυρίσει σε ζημιές, απίστευτα περιθώρια ανόδου αν η κερδοφορία παγιωθεί ή ενισχυθεί τις επόμενες χρήσεις. Κάνε με μάντη να σε κάνω πλούσιο!

Απουσία Μερίσματος

Όπως έγραφε πριν από λίγους μήνες ο Μιλτιάδης στο Investorblog, “το Μέρισμα είναι η άγκυρα της μετοχής”. Φυσικά, σε μια τέτοιου τύπου επιλογή, όπως η ΑΒΑΞ, δεν περιμένουμε μέρισμα, αφού δεν θα ήταν δόκιμο και μάλλον ούτε εφικτό με τις ζημιές. Απουσιάζει, αλλά δεν είναι το ουσιαστικότερο για να μας απασχολεί εδώ. Η επιστροφή στη κερδοφορία είναι το ζητούμενο και τότε ας ευχηθούμε να γυρίσει και το μέρισμα.

Μητρικός Όμιλος

Το 44% περίπου της εισηγμένης κατέχεται από το μητρικό όμιλο Joannou and Paraskevaides Ltd. Αυτό δεν αφορά μόνο την J & P, αλλά και πλείστες άλλες ποιοτικές του ΧΑ, όπως η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου. Όπως και σε άλλες περιπτώσεις έχω τονίσει, δεν είναι μια μετοχική σύνθεση που προτιμώ, καθώς όπως έχει δείξει η ιστορία, συχνά μέσω διαφόρων οδών έχουν “παρακαμφθεί” τα συμφέροντα των μικρομετόχων. Η παρατήρηση αυτή δεν αφορά, λοιπόν, συγκεκριμένα την J & P. Παράλληλα, όσο μεγαλύτερη εμπιστοσύνη υπάρχει ως προς τα πρόσωπα των βασικών μετόχων, η ανησυχία εκλείπει, ενώ μπορεί να μετατρέπεται και σε ατού (π.χ. μεγάλη οικονομική επιφάνεια).

J&P Άβαξ - φωτογραφία 2

Εν κατακλείδι

Λογότυπο - ΑΒΑΞΤα παραπάνω μπορεί να φοβίζουν, αλλά αποτελούν το λόγο της εξαιρετικά χαμηλής αποτίμησης που είναι ικανή να εκτινάξει τη μετοχή σαν “πιεσμένο ελατήριο” κατά το θετικό σενάριο. Ο κάθε μέτοχος είναι υπεύθυνος για τα χρήματα που επενδύει και οφείλει να εκτιμήσει την πιθανότητα και τις συνέπειες των παραπάνω ή άλλων κινδύνων. Προσωπικά, πιστεύω πως η J & P ΑΒΑΞ είναι μια επιθετική μετοχική επιλογή που αξίζει το ρίσκο, αν αποτελεί μέρος ενός καλά διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου. Μάλιστα, θεωρώ πως για την αποτελεσματικότερη έκθεση στο “στοίχημα” του κατασκευαστικού κλάδου, είναι προτιμότερο να συμμετέχουν και άλλες επιλογές (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ, ΕΚΤΕΡ). Γενικά, αναμένω πως τέτοιου τύπου μετοχές του ΧΑ, εφόσον παραμένουν σε τόσο χαμηλά επίπεδα, θα έχουν εξαιρετικό risk/reward αν μετριαστεί ο κίνδυνος, δηλαδή αν οδηγηθούμε σε θετικότερες πολιτικές εξελίξεις…

Δημήτρης Κουτσουμπός

*Τα παραπάνω δεν αποτελούν συστάσεις για οποιαδήποτε χρηματιστηριακή συναλλαγή.

14 comments on “Μετοχή J&P Αβαξ: Πιεσμένο Ελατήριο;

  1. Ο/Η petros λέει:

    καλημέρα Δημήτρη,

    Πολύ ενδιαφέρον που ασχοληθηκες με αυτό το άρθρο σου σε κατασκευαστική. Πιστεύω και εγώ ότι τηρούμενων των αναλογιών είναι βαθιά υποτιμημένες.με αρκετους κινδυνους βεβαια. Εχουν αρχισει και ανεβαινουν μιας και λυθηκε το θεμα με τις αποζημιωσεις στους αυτοκινητόδρομους. Επισης φαινεται κινητικότητα στα εργα διαχειρισης απορριμάτων. ΕΣΠΑ, πακετο γιουγκερ υποσχονται ρευστοτητα για τα επομενα χρονια. Ειδικα η ΓΕΚ Τερνα, η οποια ανεβαινει αρκετα τελευταια, εχει σημαντικη εγκατεστημενη βαση σε ΑΠΕ. Νομίζω ότι – ειδικά η ΓΕΚ Τερνα – σε λιγα χρονια δεν θα ειναι κατασκευαστικη, αλλα ενας “ομιλος υπηρεσιων” εθνικης εμβελειας, ο οποίος θα προσφερει υπηρεσιες ρευματος, διαχειρισης απορριματων και λειτουργιας εθνικων οδων (Ιονια οδος και Ε65). Παράλληλα θα λειτουργεί και ως κατασκευαστική. Ειναι σημαντικη η μετεξελιξη των κατασκευαστικων σε παροχους υπηρεσιων και αυτο πρεπει να το λαβει κανεις υποψη.

    • Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

      Καλημέρα Πέτρο,
      για αυτό που λες και λόγω του μεγάλου τους δανεισμού, που τις καταστά εύθραστες σε σοκ, χρειαζόμαστε σταθερότητα και κανονικότητα στη χώρα….

  2. Ο/Η Gerry λέει:

    Θαυμάσια η ανάλυσή σου αγαπητέ Δημήτρη. Ανέφερες και τα θετικά και τα αρνητικά της ΑΒΑΞ. Παραμένει από τις πιο φτηνές μετοχές στο ταμπλό και από τις ελάχιστες ευκαιρίες του ΧΑΑ, φυσικά με όλα τα ρίσκα των κατασκευαστικών στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή στο ΧΑΑ είναι ελάχιστες οι ευκαιρίες, ο ΓΔ 580 ξεγελά, αφορά τις τράπεζες, όλες οι καλες εταιρείες βρίσκονται ψηλά και κάποιες σε υψηλά πολλών ετών!

    • Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Gerry,
      όντως οι περισσότερες της μεγάλης κεφαλαιοποίησης είναι προκλητικά ακριβότερες σε σχέση με μεσαία και μικρή κεφαλαιοποίηση…….Ναι για ΟΤΕ, Jumbo, ΤΙΤΚ κτλ, σαφώς ο δείκτης δεν είναι στις 580μονάδες…..

  3. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Κατάφερες Δημήτρη, σε ένα ευσύνοπτο άρθρο, να περιλάβεις όλες τις παραμέτρους. Δεν θα είχε κανείς να προσθέσει τίποτα. Εντόπισες ακόμα και τον όρο περί αύξησης κεφαλαίου. Σε ευχαριστούμε.

    Ήδη από την προηγούμενη χρονιά είχε σημειωθεί κάποια συρρίκνωση των ζημιών προ φόρων της εταιρείας (ζημιές 31εκ που ανέφερες, έναντι 51εκ πρόπερσι), ενώ στην τελευταία Γ.Σ. του καλοκαιριού διατυπώθηκε από τη διοίκηση η πρόβλεψη για αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 20% στην τρέχουσα χρήση 2016, πράγμα το οποίο φαίνεται περίπου να επαληθεύεται. Ας ευχηθούμε διατηρησιμότητα της εμφανιζόμενης κερδοφορίας. Είναι πραγματικά ένα μεγάλο στοίχημα, με δανεισμό και υποχρεώσεις που τρομάζουν.

    Και μιας και το ανέφερα, ποιο είναι το τρέχον επιτόκιο (μεσοσταθμικά) με το οποίο δανείζονται από τις τράπεζες οι κατασκευαστικές μας σήμερα; Συνήθως δεν το αναφέρουν στον ετήσιο απολογισμό χρήσης. Δεν θα έπρεπε;

    • Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

      Ευχαριστώ και εγώ για τα καλά λόγια…

      συμφωνώ μαζί σου πως θα έπρεπε να είναι πιο αποκαλύτπικές οι εισηγμένες για τέτοια ζητήματα. Μάλιστα με ενοχλούν περισσότερο εταιρείες που σε καλές εποχές για τη μετοχή και τη δραστηριότητα είναι λαλίστατες για προβλέψεις, λεπτομέρειες, επεξηγήσεις, γραφήματα και παρά γραφήματα στις παρουσίασεις. Και όταν έρχονται τα δύσκολα…….τηρούν σιγήν ιχθύος. Αντίθετα, σοβαρές εταιρείες τις αμερικής, ακόμα και μεσαίες, παραδέχονται τις δυσκολίες, τις εξηγούν και κάνουν προβλέψεις, ακόμα και όταν υπάρχει αβεβαιότητα….

      Νομίζω πως είναι σημαντικό να σηκώνουμε το τηλέφωνο και να ρωτάμε στην εξυπηρέτηση μετόχων….Και φυσικά να συμμετέχουμε στις ΓΣ

  4. Ο/Η STAMOS DHMHTRIS λέει:

    Αβαξ . μια μετοχη στα αζητητα με πολλα ασσετ….

    συμφωνα με το μετοχολογιο τις 28/3/12 οι παρακατω μετοχοι ανω του 5% επι του μετοχικου κεφαλαιου
    ειναι.

    ιωαννου παρακευαιδης 44.18 %
    κων/νος μιτζαλης 13.93 %
    κων/νος κουβαρας 5.97 %

    χρηματιστηριακη αξια 83 εκ. ευρω.
    και p/bv 0.24

    οι κυριοτερες συμμετοχες ειναι ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ 30.83 %
    εσοδα 203 εκ. ευρω για το 2011 και καθαρα κερδη 48 εκ. ευρω για την αττικη οδο .

    ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ 20.53 %
    εσοδα για το 2011 42 εκ. ευρω και καθαρα κερδη για την γεφυρα αε 8 εκ. ευρω .

    ΜΩΡΕΑΣ ΑΕ . συμμετοχη 15 %
    ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ [ ΜΑΛΙΑΚΟΣ – ΚΛΕΙΔΙ ] 21.25 %

    ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ QUEEN ALIA AIRPORT 9.50 %
    εκμεταλευση , κατασκευη και επεκταση .

    ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ . 19.1 %
    ΜΑΡΙΝΑ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΥΠΡΟΥ 33.5 %
    ΜΑΡΙΝΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ 26.64 %
    ΜΑΡΙΝΑ ΦΑΛΗΡΟΥ 67. 73 %

    ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΘΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ .

    ΤΟ 2012 η αττικη οδος αε με βαση τις επισημες ανακοινωσεις θα διανεμει μερισμα 20 εκ. ευρω .

    μερισματα συνολικου υψους 1.7 δις ευρω θα εισπραξουν η
    ελτεχ με 59.27 %
    αβαξ με 30,83 %
    αγροτικη τραπεζα 9,9 %

    στον αβαξ αναλογουν 523 εκ. ευρω μεχρι τον 9 / 2024 που ληγει η συμβαση παραχωρησης.
    ενω απο την γεφυρα αε που η συμβαση παραχωρησης ληγει το 2039 τα συνολικα μερισματα
    που αναλογουν στον αβαξ ειναι 300 εκ. ευρω .

    ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ .. 19 -12-12 .. απο τοτε φαινοταν ποσο φτηνη ηταν ..

    • Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

      Σε ευχαριστούμε Δημήτρη για τις πληροφορίες. Ναι οι περισσότεροι συμφωνούμε και καταλαβαίνουμε πως είναι φθηνή, αλλά να μη ξεχνάμε και τα ρίσκα…..Δηλαδή, αν σε μια εταιρία υπάρξουν πολύ άσχημες εξελίξεις (π.χ. χρεοκοπία), όσο και χαμηλή να είναι η τιμή, τι να το κάνεις αν σου πάει για μηδενισμό……Η κερδοφορία είναι πολύ ελπιδοφόρα, αλλά ποτέ να μη ξεχνάμε τους κινδύνους. Μου αρέσει η ΑΒΑΞ, αλλά δεν θα της έδινα μια πολύ μεγάλη θέση στο χαρτοφυλάκιο…

      Τα λέω αυτά γιατί μιλάω με φίλους Value Investors και κάποιοι με “μάλωσαν”. Πως γίνεται να επιλέγω μια εταιρεία με τόσο μεγάλο δανεισμό. Η απάντηση είναι πως 0 αξίζει αυτό που σίγουρα πρόκειται να χρεοκοπήσει….Για όλες τις άλλες περιπτώσεις, υπάρχουν τιμές που καθιστούν μια αξία υποτιμημένη. Απλά αν το προφίλ είναι επιθετικό, χρειάζεται περισσότερη διασπορά και καλή εκτίμηση. Value Investing ειναι αυτό που δίδαξε ο Graham και έπειτα ανέδειξε ο Buffett και άλλοι, αλλά υπάρχουν πόσες ακόμα στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες, μέχρι του Chanos που βασίζεται στο short.

      Επομένως, ο καθένας βρίσκει αυτό που αποδίδει και του ταιριάζει. Για αυτό έχει ενδιαφέρον να ανταλάσουμε απόψεις. Πάντως σε ένα φίλο που θα ξεκινούσε, όντως θα του έλεγα να ακολουθήσει πιο βατές συντηρητικές στρατηγικές, που θα τον βοήθήσουν να καταλάβει τι είναι το Value Investing και να μη παρασυρθεί από την “σαγηνεύτρα” αγορά. Έπειτα, θα είναι ικανός να αξιολογήσει και επινοήσει τους δικούς του κανόνες και να χαράξει το δικό του δρόμο……

  5. Ο/Η HH λέει:

    Μα ποσο ακριβό ειναι το ΧΑΑ, κατασκευαστικές εταιρείες, βιομηχανίας, πληροφορικής ολες ειναι σχεδόν στα ιστορικά χαμηλά, οπως και οι τράπεζες φυσικά. Τώρα αν περιμένετε να παρετε την αφρόκρεμα τσάμπα (βλέπε FFFroup, jumbo, motor oil κτλ), ε οχι, ευκολα χρηματα δεν υπάρχουν.

    • Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

      Καλημέρα φίλε HH,
      κι όμως υπήρξαν εποχές όπως το 2008 ή το 2012 που την αφρόκρεμα των Jumbo ή της FF, μπορούσες να την αποκτήσεις με τιμές υποπολλαπλάσιες από τις σημερινές……

      Ποια ας πούμε είναι η προσδοκία ανόδου της Jumbo? Πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν τα μεγέθη τους και τη κεφαλαιοποίηση-τιμή μετοχής θα δικαιολογούν;

  6. Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

    http://m.liberal.gr/#/app/article84373/homepage
    Μια μέρα μετά το άρθρο του Investorblog έγραψαν κ στο liberal για αβαξ. Συμφωνω σαφως για χαμηλη αποτιμηση – διαφορετικα θα ημουν τρελος. Ομως, δεν υιοθετω την κεντρικη ιδεα, πωσ στο χειμωνα ο αβαξ ειναι και αλλη δεν ειναι…. Μια τοσο επιθετικη επιλογη, εχει αξια σε διαφοροποιημενο χαρτοφ. , αλλα οχι δεν ειναι ουτε το μονο καταφυγιο, ουτε καταφυγιο γενικα…

  7. Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

    Όσοι πάντως είναι μέτοχοι της ΑΒΑΞ ή ενδιαφέρονται για τη μετοχή μπορούν να γραφτούν στο κλειστό group:
    https://www.facebook.com/groups/metoxoiavax/

  8. Ο/Η HH λέει:

    @Dimitrios,
    Λογικά το 2008, 2012 η Jumbo η μοη και τα ρεστα δεν είχαν τα ιδια μεγέθη (και η χώρα ηταν σε πολύ χειρότερη κατάσταση). Μονο αν χαλάσει ο ισολογισμός τους θα δουμε ανάλογες ευκαιρίες.

    Σήμερα σαν value investors μπορουμε να αγοράσουμε αλλες καλές εταιρείες με κακο ισολογισμό και να περιμένουμε. Παραδειγμα η inlot.

    • Ο/Η Dimitrios Koutsoubos λέει:

      Καλημέρα,
      δεν θα έλεγα πως η χώρα το 2012 ήταν σε χειρότερη κατάσταση από την σημερινή. Τότε είχες μια οικονομική κρίση με ρίζες κοινωνικοπολιτικές που έχουν να κάνουν με το μοντέλο της μεταπολίτευσης. Ανεπάρκεια πολιτική, αλλά με το λάθος τρόπο, το πράγμα έκανε τον κύκλο του. Τώρα, πέσαμε ένα ακόμα σκαλί και αν δεν αλλάζουν τα πράγματα, βιώνουμε νέο γύρο οικονομικής κρίσης με σοβαρότερη πολιτική κατάσταση από πριν. Αν κερδίζουμε κάτι, αυτό είναι η απομυθοποίηση των “ηρώων” και των μυθευμάτων. Η κατάσταση είναι πιο επικίνδυνη από τότε.

      Πάντως όταν η μετοχή βρέθηκε σε τιμές πολύ πολύ χαμηλότερες από τις σημερινές δεν χάλασαν τα μεγέθη που σε σημείο που να δούμε ζημιές. Και ξανά ρωτώ….

      “Ποια ας πούμε είναι η προσδοκία ανόδου της Jumbo? Πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν τα μεγέθη τους και τη κεφαλαιοποίηση-τιμή μετοχής θα δικαιολογούν;”

      Μήπως τελικά συμφωνούμε, πως τα περιθώρια ανόδου εκεί είναι περιορισμένα, ενώ τα περιθώρια πτώσης πολύ μεγάλα αν κάτι στραβώσει στα μεγέθη στο κλίμα, στη χώρα ή στη παγκόσμια χρηματιστηριακή ευφορία;

Απάντηση σε Dimitrios Koutsoubos Ακύρωση απάντησης